Blogi
Meillä on tyytyväiset asiakkaat – NPS nousi huipputasolle asiakaskyselyssämme
Toteutimme keväällä 2022 tuoreimman asiakaskyselymme. Kyselyn tuloksena GOsomen NPS-luku on 83, mikä on erittäin hyvällä tasolla ja kertoo asiakkaidemme olevan erittäin tyytyväisiä palveluumme.
GOsome on mukana Kasvu Openissa!
Kasvu Openin Kasvupolkujen yritysvalinnat julkistettiin eilen: GOsome on mukana Pohjois-Pohjanmaan sparrausohjelmassa!
Alueen ohjelmaan valittiin mukaan yhteensä 15 yritystä. Odotamme innolla tulevia tapahtumapäiviä ja asiantuntijoiden sparrausta.
Google Shopping -mainonta – verkkokaupan tärkein mainosmuoto?
Google Shopping on Googlen tarjoama mainosmuoto verkko- ja kivijalkakauppojen tuotteiden mainontaan. Tässä artikkelissa käsitellään sen perusperiaatteita, käyttöönottoa ja muutamia tärkeimpiä seikkoja, joiden avulla hyödyt siitä varmasti.
Liidien hankinta verkosta – näin hankit tarjouspyyntöjä verkkosivulta
Liidejä voi hankkia monella eri tapaa. Tässä artikkelissa esitellään yksi yleinen tapa hankkia liidejä yrityksen verkkosivuilta digimarkkinointia hyödyntäen. Tarkoituksena on avata liidien hankinnan vaiheita sekä liidien hankinnan hintaa.
GOsome uudistuu!
GOsome uudistuu! Julkaisemme nyt palvelukokonaisuuden, jonka kärkenä on siirtyä digitaalisen myynnin jatkuvaan ja pitkäkestoiseen parantamiseen yksittäisten kampanjoiden sijaan.
Parhaat ilmaiset työkalut sisällöntuotannon tueksi
Usein sisällöntuotantoon vaaditaan maksullisia lisenssejä. Tässä blogissa tuodaan esille kolme parasta ilmaista sivustoa sisällöntuotannon tueksi.
Somemainonnan ulkoistaminen – kannattaako se ja mitä se maksaa?
Somemainonta eli sosiaalisen median mainonta yleistyy nopeasti yhtenä tehokkaimmista digitaalisen mainonnan työkaluna.
Mitä on nykyaikainen somemainonta?
Tämän blogin tarkoituksena on tuoda esille nykyaikainen tapa tehdä maksettua somemainontaa.
Orgaaniset julkaisut vs mainokset somessa
Somemarkkinoinnissa ollaan osaltaan jämähdetty aikoihin ennen algoritmi- muutoksia, jolloin kaikki sivun tykkääjät näkivät julkaisun.
Videoiden lisääminen Instagramiin
Vieläkin Instagramissa törmää videoihin, jotka on skaalattu huonosti. Tässä blogissa Arttu näyttää, kuinka videot lisätään Instagramiin parhaalla tavalla. Katso video!
Kuinka ottaa tuotekuvat puhelimella?
Tarvitsetko tuotekuvia myynti-ilmoitukseen tai verkkokauppaan? Seuraavilla vinkeillä onnistut siinä itse muutamassa minuutissa puhelinta apuna käyttäen.
Kuinka otat laadukkaan henkilökuvan puhelimella?
Tarvitsetko kuvan uudelle työntekijällesi henkilökorttiin? Näillä seuraavilla vinkeillä onnistut siinä itse muutamassa minuutissa pelkästään puhelinta apuna käyttäen.
Somen ylläpito – Kannattaako somea ulkoistaa?
Käsittelemme tässä blogissa, kannattaako yrityksen ulkoistaa sometilejään. Ulkoinen somen ylläpito ei välttämättä ole paras ratkaisu.
TOP 5 vinkit Facebook -videoihin!
Facebook – videoita lisätessä tulee ottaa huomioon monia seikkoja, jotta paras postauksesta saadaan paras hyöty. Tässä blogissa jaamme viisi parasta vinkkiä tehokkaasti toimivaan Facebook -videoon.
Näin teet maksettuja markkinointeja!
Tässä blogissa näytämme, miten markkinoidaan Facebook- tai Instagram-julkaisua nopeasti markkinointipainikkeen kautta. Lisäksi käymme lyhyesti läpi, miksi niiden sijaan kannattaisi siirtyä Business Managerin käyttöön.
Mikrovaikuttaja osana somekampanjaa
Suurin hyöty mikrovaikuttajasta? Millaista yhteistyötä yritys voi tehdä mikrovaikuttajien kanssa? Tässä blogissa tarkastelemme, kuinka mikrovaikuttaja sulautetaan osaksi yrityksen somekampanjaa ja kuinka sen avulla saa parhaan hyödyn.
Miksi ottaa käyttöön Instagram-yritystili?
Tärkeimmät hyödyt Instagram-yritystilistä? Instagramissa käyttäjällä voi olla joko henkilökohtainen tili tai yritystili. Vaihtamalla yritystiliin saa käyttöönsä tiettyjä erittäin hyödyllisiä ominaisuuksia ja yritystyökaluja. Tässä blogissa pureudutaan näihin ominaisuuksiin tarkemmin.
Huomioi nämä 3 asiaa mikrovaikuttajan valitsemisessa
Tässä blogissa neuvomme, mitä kannattaa ottaa huomioon ennen mikrovaikuttajan valitsemista osaksi kampanjaa sosiaalisessa mediassa.
Mikrovaikuttajat osana yrityksen markkinointia
Vaikuttajamarkkinointi yleistyy, ja yhä useampi yritys hyödyntää sitä aktiivisesti. Sosiaalisen median nousun myötä vaikuttajamarkkinointi on suorastaan räjähtänyt käsiin. Tällä hetkellä ja varmasti lisääntyvissä määrin myös tulevaisuudessa suosittu keino vaikuttajamarkkinointiin on mikrovaikuttajat. Isoimmat syyt sen valtavaan suosioon ovat sen kustannustehokkuudessa ja helppokäyttöisyydessä.
Kaikki Instagram storyista – osa 2
Tässä kaksiosaisessa blogissa pureudutaan Instagramin story -ominaisuuteen. Toisessa osassa käydään läpi Instagram storyn ominaisuuksia.
Kaikki Instagram storyista – osa 1
Tässä kaksiosaisessa blogissa pureudutaan Instagramin story -ominaisuuteen. Ensimmäisessä osassa käydään läpi mikä Instagram story oikeastaan on ja mihin sitä käytetään. Blogissa myös lueteltuna 7 tilannetta, joissa on parempi käyttää story -ominaisuutta tavallisen Instagram -julkaisun sijaan.
Minkälaisella kuvauskalustolla laadukkaita somevideoita?
Tässä vlogissa kerron somevideon kuvaamisesta muutamalla vaihtoehtoisella kalustolla, ja miten videot eroavat laadullisesti kuvauskalustosta riippuen.
Kuinka paljon nuoret käyttävät sosiaalista mediaa?
Keskiviikkona 3.4 julkaistiin tutkimus Suomessa asuvien 13-29 -vuotiaiden nuorten sosiaalisen median palveluiden käyttämisestä. Ebrand Group Oy:n sekä Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalveluiden yhteistyössä tehtyyn kyselyyn vastasi 6247 nuorta ympäri Suomen. Koemme, että kyseinen tutkimustieto voisi olla arvokasta somemarkkinointia tekeville yrityksille. Teimme koosteen tutkimustuloksista.
Mainoskampanja someen – Näin toimimme
Tässä blogissa kerromme, miten meidän kanssa toteutettu videokampanja sosiaaliseen mediaan käytännössä etenee alusta loppuun saakka.
Videon julkaiseminen YouTubeen
YouTube-videon julkaisussa on monta tärkeää kohtaa, joilla voit parantaa videosi löydettävyyttä ja näkyvyyttä. Videolla käydään yksityiskohtaisesti läpi, mitä tulee ottaa huomioon julkaistaessa videota YouTubeen.
YouTuben hyödyt yrityksen markkinoinnissa
Yrityksissä kyseenalaistetaan yhä paljon YouTuben todellisia hyötyjä markkinoinnissa. Usein pelkkä ajatus videoiden kuvaamisesta ja lisäämisestä YouTubeen hirvittää yrittäjiä. Tämän blogin tarkoituksena on selkeyttää YouTuben mahdollisuuksia ja hyötyjä, sekä rohkaista kokeilemaan YouTubea osana yrityksen markkinointia.
5 yleisintä virhettä Facebookissa
Arvioimme edellisten viikkojen aikana ilmaiseksi noin 60 yrityksen sometilit ympäri Suomea. Arviointeja tehdessämme törmäsimme Facebookin osalta useasti toistuviin virheisiin ja heikkouksiin, jotka olisi helppo saada kuntoon pienellä vaivalla itse.
5 yleisintä virhettä Instagramissa
Arvioimme edellisten kahden viikon aikana ilmaiseksi noin 60 yrityksen sometilit ympäri Suomea. Arviointeja tehdessämme törmäsimme Instagramin osalta useasti toistuviin virheisiin ja heikkouksiin, jotka olisi helppo saada kuntoon pienellä vaivalla itse.
Kuinka usein yrityksen kannattaa julkaista somessa?
Tänään käsitellään paljon puhuttua aihetta siitä, mikä on sopiva julkaisutiheys yritysten somessa. Huomatkaa, että meilläkin on vielä parannettavaa aktiivisuuden kanssa, mutta näitä asioita kannattaa tavoitella. Katso vastaus tähän kysymykseen alla olevasta videosta tai tekstistä.
Kuinka lisätä tekstitykset ja logo videoon puhelimella?
Sosiaaliseen mediaan julkaistavaan videoon, jossa puhutaan, kannattaa lisätä tekstitykset. Näin viestisi tavoittaa myös ne katselijat, jotka katsovat videota ilman ääniä. Videolla opetetaan, kuinka lisätä tekstitykset ja logo videoon puhelimella.