Mainoskampanja someen

Mainoskampanja someen – Näin toimimme

Tässä blogissa kerromme, miten meidän kanssa toteutettu videokampanja sosiaaliseen mediaan käytännössä etenee alusta loppuun saakka. 

1. Kiinnostuksen herääminen ja yhteydenotto

Tavallisesti asiakkaamme törmäävät meihin ensimmäistä kertaa somessa. Olemme onnistuneet herättämään yrittäjien kiinnostuksen siellä, ja kiinnostus meitä kohtaan jalostuu usein yhteydenotoksi.
Aivan ensimmäisessä vaiheessa kuuntelemme yrityksen tarpeen ja teemme sen mukaan alustavan ratkaisuehdotuksen. Tässä vaiheessa myös päätämme tilanteen mukaan, tarvitaanko järjestää tapaaminen vai onnistuuko projektin suunnittelu etänä. Mikäli tilanne sallii kampanjan suunnittelun etänä, otamme asiakkaan kanssa yleensä videopalaverin.

2. Kampanjan / sisällön suunnittelu

Käymme asiakkaan kanssa yhdessä läpi mm. seuraavia seikkoja:

  • Kampanjan tavoitteet, kohderyhmät jne.
  • Asiakkaan toiveet sisällölle
  • Mitä kampanjan sisällöllä halutaan viestiä
  • Eli kaikki tarvittava, jotta päästään yhteisymmärrykseen siitä, minkälaista sisältöä kuvataan ja minkälaisia kampanjoita luodaan. Tämän jälkeen sovimme ajankohdan kuvauksille.

3. Kuvaukset

Kuvaukset pyrimme hoitamaan mahdollisimman tehokkaasti, jotta se olisi asiakkaalle vaivaton, eikä veisi liikaa aikaa normaalista päiväjärjestyksestä. Kuvaukset suoritetaan yleensä yhden päivän aikana, ja niihin kuluu aikaa keskimäärin n. 1-2 tuntia.
Kuvausten hoitaminen näin tehokkaasti on mahdollista, kun suunnitelmat on luotu tarkkaan ja kuvauskalusto on moderni ja laadukas.

4. Editointi

Editointivaihe kestää keskimäärin n. 1-2 arkipäivää, riippuen videoiden kestosta ja määrästä. Parhaimmillaan videoiden toimitus on mahdollista nopeallakin aikataululla, jopa samana päivänä kuin kuvaukset.

Editoinnin jälkeen valmiit videot lähetetään asiakkaan katsottaviksi. Asiakkaan kommenttien perusteella tehdään vielä tarvittavat muutokset sisältöön, kunnes asiakas on siihen tyytyväinen. Vaikka sisällön markkinointi tapahtuisikin meidän kautta, lähetämme lopulliset videot myös asiakkaan vapaaseen käyttöön.

5. Somemarkkinointi ja kampanjoiden tulokset

Videoiden mainoskampanjat aloitetaan sovitulla budjetilla sovittuna ajankohtana. Kampanjoita ylläpidetään ja seurataan päivittäin. Teemme kampanjoihin tarvittaessa muutoksia, jotta ne toimisivat mahdollisimman tehokkaasti ja saisimme niistä haluttuja tuloksia. Raportoimme kampanjoiden tuloksista asiakkaalle säännöllisesti, esimerkiksi viikon välein. Kampanjoiden päätyttyä teemme yhteenvedon ja käymme asiakkaan kanssa yhdessä läpi kokonaistulokset.

Autamme teidänkin yritystä sisällön tuottamisessa ja somemarkkinoinnissa mielelläme. Ota yhteyttä, niin katsotaan mitä voimme tehdä!