YouTuben hyödyt yrityksen markkinoinnissa
maalis 19, 2019
Somemarkkinointi | Youtube

Yrityksissä kyseenalaistetaan yhä paljon YouTuben todellisia hyötyjä markkinoinnissa. Usein pelkkä ajatus videoiden kuvaamisesta ja lisäämisestä YouTubeen hirvittää yrittäjiä. Tämän blogin tarkoituksena on selkeyttää YouTuben mahdollisuuksia ja hyötyjä, sekä rohkaista kokeilemaan YouTubea osana yrityksen markkinointia.

Maailman toiseksi suosituin hakukone.

YouTubessa tehdään hakuja kuukausittain yli 3mrd kappaletta. Se on maailman toisiksi suurin hakukone, heti Googlen jälkeen. Oikeastaan lähes kaiken tiedon minkä löydät Googlesta, löydät nykyään myös YouTubesta. Ihmiset käyttävät siis paljon YouTubea hakukoneena. Etkö myös sinä halua, että yrityksesi löytyy sieltä haettaessa?

Ohjevideot YouTubessa

Ihmiset hakevat päivittäin YouTubesta tietoa ja ohjeita, kuinka tehdä jotakin. Väittäisin, että lähestulkoon jokainen meistä on joskus tehnyt niin. Videon avulla asian selvittäminen käy nopeammin, asian oppii tehokkaammin ja usein on tärkeää, että nimenomaan näkee, kuinka asia tehdään.

YouTubesta löytyy todella laajasti ohjeita ja vinkkejä liittyen monenlaisiin aiheisiin, kuten esimerkiksi moottoriajoneuvojen korjaamiseen, omien taitojen kehittämiseen eri harrastuksissa tai vaikkapa kuinka rakentaa talo alusta loppuun saakka. Vain mielikuvitus on rajana. Jos sitä haetaan Googlesta, se kannattaa olla myös YouTubessa.

Tämä on yrityksille loistava mahdollisuus saada näkyvyyttä tarjoamalla apua omalle kohderyhmälleen. YouTube onkin ennen kaikkea kanava juuri sisältömarkkinointiin.

Google -näkyvyys

Videoiden lataaminen YouTubeen lisää näkyvyyttä myös Googlessa. Google omistaa YouTuben, joten se suosii Google- näkyvyydessä yrityksiä, jotka käyttävät myös YouTubea. Lisäksi Google näyttää tavallisessa Google- haussa myös sopivia YouTube- osumia haettuun aiheeseen liittyen.

Sen lisäksi hakukonenäkyvyyttä voi parantaa entisestään linkittämällä YouTube -videot oikein yrityksen nettisivuille. Videoiden linkittämisestä kerromme lisää seuraavassa blogissa, joka käsittelee tarkemmin videoiden lisäämistä YouTubeen.

Yleisön kasvattaminen

Yksi suurimmista YouTuben hyödyistä yrityksellesi on se, että YouTuben avulla voit kasvattaa videoittesi yleisöä moninkertaiseksi, jopa maailmanlaajuiseksi. YouTubeen lisätty sisältö tavoittaa helposti sellaisen yleisön, jota et muuten tavoittaisi esimerkiksi verkkosivuillasi tai muissa sosiaalisen median kanavissa. YouTube -videoilla voit ohjata uutta yleisöä esimerkiksi verkkosivuillesi tai mihin ikinä liikennettä halutaan.

Esimerkkiä yrityksen YouTube- kanavasta ja sisällöstä voit kurkata meidän kanavalta:
https://www.youtube.com/channel/UCwDlCAWZT8fP9vXOzE-OxLg

 

Voimme auttaa YouTuben kanssa alkuun pääsemisessä, sisällön suunnittelussa ja tuotannossa sekä oikeastaan kaikessa yrityksen YouTuben hyödyntämiseen liittyvässä.

Jani Jokelainen

044 2168284
 ​jani@gosome.fi

Lue myös:

Videoiden lisääminen Instagramiin

Videoiden lisääminen Instagramiin

Vieläkin Instagramissa törmää videoihin, jotka on skaalattu huonosti. Tässä blogissa Arttu näyttää, kuinka videot lisätään Instagramiin parhaalla tavalla. Katso video!
Kuinka ottaa tuotekuvat puhelimella?

Kuinka ottaa tuotekuvat puhelimella?

Tarvitsetko tuotekuvia myynti-ilmoitukseen tai verkkokauppaan? Seuraavilla vinkeillä onnistut siinä itse muutamassa minuutissa puhelinta apuna käyttäen.