Facebook business manager vs markkinointipainikkeet

Näin tapahtuu maksettu markkinointi!

Tässä blogissa näytämme, miten markkinoidaan Facebook- tai Instagram-julkaisua nopeasti markkinointipainikkeen kautta. Lisäksi käymme lyhyesti läpi, miksi niiden sijaan kannattaisi siirtyä Business Managerin käyttöön.

Facebook-julkaisun markkinointi

Alla olevalla videolla näytetään, miten tehdään puhelimella pikamarkkinointi julkaisulle Facebookissa käyttämällä markkinointipainiketta.

Facebook- julkaisun markkinointi

Instagram-julkaisun markkinointi

Seuraavassa videossa näytetään, miten teet samanlaisen pikamarkkinoinnin julkaisulle Instagramissa. Samalla katsotaan, mistä markkinoinnin tuloksia näkee.

Instagram- julkaisun markkinointi

Pikamarkkinoinnit markkinointipainikkeiden kautta on hyvä työkalu hankkia nopeasti lisänäkyvyyttä julkaisuille tai tavoittaa varmasti kaikki seuraajat, koska nykyisten algoritmien vuoksi julkaisut eivät näy varsinkaan Facebookissa enää orgaanisesti (=ilman maksettua mainontaa) kaikille sivun seuraajille. 

Markkinointipainikkeet vs. Business Manager

Viimeisessä osassa käydään lyhyesti läpi, mitä hyötyjä Facebookin Business Manager -mainostyökalusta saa ja mitä etuja siinä on verrattuna markkinointipainikkeiden käyttöön.

Markkinointipainikkeet vs Business Manager

Jos haluaa tehdä oikeasti ammattimaista, laadukasta ja tarkasti kohdennettua mainontaa paljon edistyksellisemmin kuin pikamarkkinoinneilla, suosittelemme ehdottomasti ottamaan käyttöön Facebookin yrityksille tarjoaman ilmaisen mainostyökalun, Business Managerin. Business Manager tarjoaa paljon pikamarkkinointeja monipuolisemmat työkalut markkinointien tekemiseen. Siellä voi luoda erillisiä mainoskampanjoita, joihin voi tehdä useita eri kohderyhmiä ja kohderyhmille useita erilaisia mainoksia, esimerkiksi eri tekstivaihtoehdoilla, tai erilaisilla videoilla tai kuvilla. Siellä mainokset tehdään erillisiksi mainosjulkaisuiksi, jolloin ne eivät näy sivun syötteessä, toki mainostuksia voi edelleen tehdä myös tavallisille julkaisuille. Business Managerin kautta voi tehdä markkinointeja Facebookiin ja Instagramiin.

Business Managerin hyötyjä ovat muun muassa erilaiset hinnoittelumenetelmät (esimerkiksi hinta/linkin klikkaus, eli maksetaan vain saaduista klikkauksista, tai konversiopohjainen hinnoittelu, jossa maksetaan vaikkapa tilauksista), tarjousrajan asettaminen (esimerkiksi asetetaan korkein määrä, mitä ollaan valmiita maksamaan yhdestä klikkauksesta), karusellimainokset (monen kuvan mainokset, kuvia voi selata sivuille) ja mukautetut kohderyhmät (esimerkiksi voidaan mainostaa pelkästään tietyllä nettisivujen sivulla vierailleille henkilöille). Yksi suurimmista hyödyistä Business Managerissa tulee sen raportoinnista, joka on paljon kattavampi kuin pikamarkkinoinneissa. Raportoinnista näkee selkeästi ja laajasti eri mittareilla, miten markkinointi on menestynyt ja kerännyt haluttuja tuloksia. Tuloksia voi myös helposti vertailla, esimerkiksi kohderyhmien, mainosten tai sovellusalustojen välillä.

Tässä mainittiin vain muutamia hyödyllisiä ominaisuuksia Business Managerista, mutta niitä on vielä paljon lisää. Business Manager kannattaa ehdottomasti ottaa käyttöön mille tahansa yritykselle, joka haluaa tehdä maksettua mainontaa Facebookissa tai Instagramissa. Business Managerin mainostyökalut vaativat kuitenkin paljon opettelua, harjoittelua, kokeilemista ja käyttöä, jotta niitä osaa varmasti käyttää oikein ja mahdollisimman tehokkaasti. Jos sinulla ei ole aikaa perehtyä siihen, tai voit käyttää aikasi tehokkaammin varsinaisen työsi parissa, voi Business Managerin hoidon ulkoistaa luotettavalle ammattilaiselle, jolloin voit esimerkiksi vain hyväksyä kampanjat ennen niiden liikkeelle laittoa ja sen jälkeen keskittyä seuraamaan sinulle raportoitavia tuloksia.

Ota meihin yhteyttä, jos haluat aloittaa menestyksekkään somemarkkinoinnin tai jos Business Managerin käyttö aiheuttaa päänvaivaa!