Performance Max

Google Ads mainonta – Performance Max (Maksimitulokset)

Google Ads on mainosalusta, jonka avulla yritykset voivat sijoittaa mainoksia Googleen ja sen kumppanuussivustoille. Google Ads mainonta sisältää useita erilaisia tapoja mainostamiseen digissä ja muutoksiakin on aina silloin tällöin havaittavissa. Google Ads mainonta on nimittäin monipuolistunut entisestään Performance Max -kampanjan tullessa markkinoille. Performance Max on Google Adsin uusin kampanjatyyppi, joka auttaa yrityksiä saamaan kaiken irti Google Ads mainonnasta optimoimalla kampanjat mahdollisimman tehokkaiksi.

Performance Max, suomeksi Maksimitulokset-kampanja, tarjoaa mainostajille helppoutta, laajaa tavoittavuutta, hyvää suorituskykyä ja parempaa kampanjan hallittavuutta. Jos haet mainoksilta erityisesti näitä edellä mainittuja asioita, tutustu tämän artikkelin kautta tarkemmin aiheeseen.

Mikä on Performance Max?

Performance Max -kampanja on uusi Googlen tarjoama mainosmuoto, joka on tullut mainostajien käyttöön vuoden 2021 loppupuolella. Performance Max-kampanjan avulla mainostaminen onnistuu monissa eri kanavissa, kuten Googlen haussa, Display-verkostossa, Discoverissa, YouTubessa, Gmailissa ja Google Maps-palvelussa. Tämä tekee Performance Maxista erilaisen edeltäjiinsä nähden; Google Ads mainonta onnistuu Performance Maxin avulla monipuolisesti ja ketterästi yhden kampanjan kautta saavuttaen asiakkaita useissa eri kanavissa.

Google Ads mainonta muun digitaalisen markkinoinnin ohella muuttuu jatkuvasti. Mainonta kehittyy ja tämän seurauksena myös tavat digitaalisen markkinoinnin tekemiselle muuttuvat. Uutta luodaan jatkuvasti vastaamaan entistä paremmin kuluttajien sekä yritysten toiveita.

Performance Max tarjoaa mainostajille keinon hallita useita erilaisia mainostyyppejä yhden kampanjan kautta.

Performance Max hyödyntää kampanjatyyppinä edeltäjiään enemmän tekoälyä ja automatisointia. Kampanjan avulla mainosten tekeminen ja ylläpitäminen täten helpottuu: eri kanavien mainokset saadaan päivitettyä nopeasti ja helposti yhdessä paikassa.

Google Ads mainonta_gosome
Tavoitellun yleisön ohjaaminen verkkosivustolle/verkkokauppaan lisää myyntiä.

Kenelle Performance Max -kampanja sopii?

Performance Max -kampanja toimii erityisen hyvin mainostajille, jotka haluavat mainostaa ja olla esillä useissa eri kanavissa samanaikaisesti. Mainostajilla ei näin ollen ole tarvetta tehdä päätöstä yksittäisestä mainoskanavasta tai tutkia asiaa syvemmin, missä kanavissa olisi järkevä omaa liiketoimintaa mainostaa – Performance Max näyttää mainoksia useissa Googlen kanavissa.

Performance Max -kampanjassa ei hyödynnetä avainsanoja, joten kampanjamuotona Performance Max ei korvaa perinteistä hakusanamainontaa. Kuitenkin, Performance Max toimii hyvänä mainontamuotona Googlen hakumainosten rinnalla.  

Performance Max tekee Google Ads mainonnasta vaivattomampaa tavoittamalla enemmän asiakkaita ja saavuttamalla enemmän tavoitteiden mukaisia konversioita.

Performance Max -kampanjan hyödyt

  • Helppo hallinta. Hallinnoit useissa eri Googlen kanavissa näkyviä mainoksia yhden kampanjan kautta.
  • Uusien yleisöjen löytäminen. Löydät liiketoiminnallesi uusia potentiaalisia asiakkaita laajassa verkostossa.
  • Suorituskyky. Performance Max pohjautuu konversiotavoitteisiin – tarkoituksena tuoda liiketoiminnalle lisää haluttuja konversioita.
  • Automaatio. Google Ads pyrkii löytämään potentiaaliset asiakkaat oikeilla mainoksilla ja optimaalisilla tarjouksilla.

Performance Max korvaa Google Smart Shopping- ja Google Local-kampanjat

Googlen Smart Shopping- ja Local-kampanjat tulevat päivittymään Performance Max -kampanjoiksi vuoden 2022 aikana. Jos yritykselläsi on käytössä esimerkiksi Smart Shopping-kampanja, päivitä se Performance Max -kampanjaksi. Päivitys on mahdollista tehdä helposti vain yhdellä klikkauksella. Päivitykset astuvat voimaan myös automaattisesti Googlen toimesta vuoden 2022 syyskuuhun mennessä. Voit myös luoda uuden kampanjan alusta asti itse. 

Miten luoda Google Ads Performance Max -kampanja?

Näin luot Google Ads Performance Max -kampanjan.

  1. Kirjaudu Google Ads -tilillesi osoitteessa google.ads.com
  2. Luo uusi kampanja Google Ads -tilillä.
  3. Valitse liiketoiminnallesi sopiva tavoite, esimerkiksi myynti.
  4. Valitse kampanjatyyliksi Maksimitulokset.
  5. Määritä sopiva päiväbudjetti ja hintatarjous.
  6. Määritä alueellinen kohdennus, missä mainoksiasi haluat näyttää.
  7. Määritä kielet.
  8. Luo sisältöryhmä.
    • Sisältöryhmä määrittelee mainoksesi sisällön; millainen se on.
    • Lisää nämä tiedot: URL-osoite, kuvat (enintään 20 kpl), logot (enintään viisi kpl), videot (enintään viisi kpl), viisi otsikkoa, viisi pitkää otsikkoa, viisi kuvausta ja yrityksen nimi.
  9. Luo yleisösignaali.
    • Yleisösignaali määrittelee sen, kenelle mainosta näytetään – yleisösignaalilla tarkoitetaan siis mainonnan kohdentamista. Määrittämällä yleisösignaalin, tavoitat liiketoiminnallesi oikeat yleisöt nopeammin.
    • Pystyt hyödyntämään yleisösignaaleissa omaa dataasi, esimerkiksi aiemmin sivustolla käynyttä yleisöä tai luomalla uusia omia segmenttejä, esimerkiksi yleisön hakutoiminnan, kiinnostuksen kohteiden tai demografisten tietojen perusteella.
  10. Lisää kampanjaan haluamasi laajennukset.
  11. Tallenna kampanja.

Valmista tuli! Nyt olet luonut Performance Max eli Maksimitulokset -kampanjan.

Tämän tiivistetyn ohjeen lisäksi kannattaa tutustua Googlen yksityiskohtaisempiin ohjeisiin.

Yhteenveto

  • Google Ads mainonta muuttuu jatkuvasti.
  • Smart Shopping- ja Local-kampanjat päivittyvät Performance Maxeiksi.
  • Päivitys tapahtuu automaattisesti viimeistään syyskuussa 2022 – kampanjan pystyy myös itse luomaan alusta asti.
  • Performance Maxin kautta pystytään hallinnoimaan mainoksia, jotka näkyvät niin Google haussa, Displayssa, Discoverissa, YouTubessa, Gmailissa kuin Mapsissakin.
  • Automaation ja tekoälyn hyödyntäminen mainonnassa lisääntyy. Myös Performance Max toimii vahvasti automaation ja tekoälyn tukemana.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko Google Ads mainonnasta ja Performance Maxista? Ota meihin yhteyttä, niin sovitaan liiketoiminnallesi parhaiten sopiva Google Ads-ratkaisu! Hoidamme kaiken Google Ads mainontaan liittyvän puolestasi. NPS-lukumme keväällä 2022 oli 83 – meillä on erityisen tyytyväiset asiakkaat. Tutustu tarkemmin täältä.