Henkilöbrändi somessa GOsome Oy

Henkilöbrändi somessa – 4 vinkkiä

​Vahvan henkilöbrändin rakentaminen somessa vaatii paljon töitä. Tässä blogissa kerromme 4 vinkkiä henkilöbrändin kehittämiseen sosiaalisessa mediassa.

1. Ole oma itsesi

Sosiaalisessa mediassa on hyvä muistaa, että siellä käyttäydytään samalla tavalla, kuin ulkomaailmassakin. Näin saadaan ihmisille oikea kuva henkilöstä ja henkilöbrändi rakentuu hyvälle pohjalle. Mieti missä asiassa haluat auttaa ihmisiä tai mistä asioista haluat viestiä. Oman elämän jakaminen somessa voi tuntua kuumottavalta, mutta omaa elämää jakamalla ja persoonallisella tyylillä voi jäädä ihmisten mieleen.

2. Tarjoa apua

Somessa on hyvä jakaa omia kokemuksia, vinkkejä ja näkemyksiä. Seuraajat voivat hakea apua ongelmiinsa, kun he tietävät mistä ja keneltä sitä saa. Rakenna henkilöbrändiä niin, että sinut tunnetaan esimerkiksi tietyn alan asiantuntijana. 

3. Selvitä kohderyhmä ja valitse kanavat

Mieti mikä on kohderyhmäsi, jota haluat auttaa tai kenelle haluat viestiä. Tämän jälkeen ota selvää missä kanavassa kohderyhmän tavoittaa parhaiten. Yleisimpiä kanavia: LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat, blogit, verkkosivut yms.

4. Kommunikointi ja sisältö

Henkilöbrändi somessa vaatii sisältöä, jotta sitä voi kehittää. Postaa säännöllisesti haluamistasi asioista. Sisältöä jakamalla voit saada ihmiset reagoimaan ajatuksiisi. Muista myös reagoida muiden postauksiin ja osallistu keskusteluihin jotka kiinnostaa tai joissa voit auttaa. Henkilöbrändin kehittäminen on työlästä, mutta se palkitsee. Esimerkiksi oman osaamisen ja avun tarjoaminen voi näkyä myynnissä positiivisesti. Tai esimerkiksi työnhaussa hyvällä henkilöbrändillä on iso merkitys ja se voi olla ratkaiseva tekijä.