Google-mainonta

Google on maailman käytetyin hakukone ja sen lisäksi sillä on useita työkaluja ja kanavia kuten YouTube ja Gmail, joita miljardit ihmiset käyttävät aktiivisesti. Google tarjoaa näihin kanaviin mainontamahdollisuuksia, joita ovat esimerkiksi Adwords eli hakusanamainonta, ja Google Display eli bannerimainonta Googlen kumppaniverkostoissa. Google-mainonnalla löydetään yleisesti tehokkaimmin ne ihmiset, jotka ovat jo valmiiksi etsimässä tarjoamaasi tuotetta tai palvelua.

GOsomella on pitkä osaaminen erilaisten Google-kampanjoiden toteuttamisessa ja luomme erilaisia kampanjakokonaisuuksia näihin mainospaikkoihin päivittäin. Toteutamme mainontaa mm. seuraavissa Googlen kanavissa: Google hakukone (hakusanamainonta), Display (bannerimainonta), YouTube (videomainonta) ja Google Shopping (verkkokauppojen tuotemainonta).

Google-mainonnan osa-alueet

Hakusanamainonta:

Hakusanamainonta tai hakukonemarkkinointi (SEM) on mainontaa, jota näet Googlen hakutuloksissa. Nämä mainokset näyttävät Googlen virallisilta hakutuloksilta ja ne ovat yleensä heti hakutuloksissa ensimmäisinä. Hakusanamainonnalla tavoitetaan juuri tiettyä tuotetta/palvelua/asiaa hakevat ihmiset hyvin tehokkaasti. Nämä asiakkaat ovat potentiaalisia ostajia jo saman tien ja tämän vuoksi haluat saada heidät juuri sinun sivuillesi. 

Display-mainonta

Google Display on bannerimainontaa, jota näytetään useissa paikoissa ympäri internettiä, kuten uutissivustoilla. Bannerimainonnalla kasvatetaan yleensä brändin tunnettuutta sekä viestitään uutuuksista ja tarjouksista. Google tarjoaa bannerimainontaan erittäin tarkat kohdennusmahdollisuudet sen mukaan mitä käyttäjä on hakenut ja millä sivuilla hän on vieraillut aikaisemmin. Tämän vuoksi mainosbannerit löytävät hyvin oikeiden ihmisten silmien eteen. Lisäksi Display-mainonnalla on mahdollista toteuttaa uudelleenmarkkinointia sivustokävijöille.

YouTube-mainonta

YouTube on maailman suosituin videoalusta sekä samalla maailman toiseksi suosituin hakukone. YouTuben mainosmahdollisuudet ovat pääosin videoiden yhteydessä. Mainoksia voidaan näyttää ennen videoiden alkua (etumainokset) sekä mainoskatkotyylisesti kesken pidemmän videon. YouTube-mainontaa käytetään yleensä brändin tunnettuuden kasvattamiseen, mutta hyvien kohdennusmahdollisuuksien vuoksi sitä voi käyttää myös suoran liikenteen ohjaamiseen verkkosivuille. Mainossisällön merkitys YouTubessa on suuri, sillä mainokset ovat lähes aina skipattavissa eli ohitettavissa muutaman sekunnin jälkeen. 

Google Shopping

Shopping-mainonta on Google-mainonnan tuorein tulokas. Se on tarkoitettu verkkokaupoille tuotteiden mainostamiseen. Perusajatus on, että Googlen hakua käytettäessä voit etsiä tuotteita Ostokset -välilehdeltä, mihin voit lisätä tuotekortteja. Mainosrahaa käytetään siihen, että haun yhteydessä osuvimmat tulokset näytetään tuotekortteina hakutulosten ensimmäisinä. Shopping on erittäin tehokas ja edullinen kanava verkkokaupoille ja sen käyttö on erittäin suositeltavaa.

Kiinnostuitko Google-mainonnasta? Ota yhteyttä!

Ota yhteyttä, niin ehdotamme teille sopivaa google-mainonnan kokonaisuutta.