Google-mainonta

Tavoita asiakkaasi tehokkaasti Google-mainonnalla

Google-mainonnalla tavoitat tehokkaasti ne ihmiset, jotka etsivät tarjoamaasi tuotetta tai palvelua. Google on maailman käytetyin hakukone ja sen lisäksi sillä on useita työkaluja ja kanavia kuten YouTube ja Gmail, joita miljardit ihmiset käyttävät aktiivisesti.

GOsome Google-mainonta

Tavoita asiakkaat juuri oikealla hetkellä Google-mainonnan avulla!

Google-mainonnan avulla pystyt mainostamaan digitaalisissa ympäristöissä monipuolisesti. Pystyt vastaamaan suoraan tarpeeseen ja herättämään kiinnostusta laajan mainosverkoston avulla sekä käyttämällä useita eri mainosmuotoja.

GOsomen asiantuntijat toteuttavat kaikkia Google Adsin kampanjamuotoja

Hakusanamainonta tai hakukonemarkkinointi (SEM) on mainontaa, jota näet Googlen hakutuloksissa. Nämä mainokset näyttävät Googlen virallisilta hakutuloksilta ja ne ovat yleensä heti hakutuloksissa ensimmäisinä. Hakusanamainonnalla tavoitetaan juuri tiettyä tuotetta/palvelua/asiaa hakevat ihmiset hyvin tehokkaasti. Nämä asiakkaat ovat potentiaalisia ostajia jo saman tien ja tämän vuoksi haluat saada heidät juuri sinun sivuillesi.

Google Display on bannerimainontaa, jota näytetään useissa paikoissa ympäri internettiä, kuten uutissivustoilla. Bannerimainonnalla kasvatetaan yleensä brändin tunnettuutta sekä viestitään uutuuksista ja tarjouksista. Google tarjoaa bannerimainontaan erittäin tarkat kohdennusmahdollisuudet sen mukaan mitä käyttäjä on hakenut ja millä sivuilla hän on vieraillut aikaisemmin. Tämän vuoksi mainosbannerit löytävät hyvin oikeiden ihmisten silmien eteen. Lisäksi Display-mainonnalla on mahdollista toteuttaa uudelleenmarkkinointia sivustokävijöille.

YouTube on maailman suosituin videoalusta sekä samalla maailman toiseksi suosituin hakukone. YouTuben mainosmahdollisuudet ovat pääosin videoiden yhteydessä. Mainoksia voidaan näyttää ennen videoiden alkua (etumainokset) sekä mainoskatkotyylisesti kesken pidemmän videon. YouTube-mainontaa käytetään yleensä brändin tunnettuuden kasvattamiseen, mutta hyvien kohdennusmahdollisuuksien vuoksi sitä voi käyttää myös suoran liikenteen ohjaamiseen verkkosivuille. Mainossisällön merkitys YouTubessa on suuri, sillä mainokset ovat lähes aina skipattavissa eli ohitettavissa muutaman sekunnin jälkeen. 

Performance Max -kampanja on uusi Googlen tarjoama mainosmuoto, joka on tullut mainostajien käyttöön vuoden 2021 loppupuolella. Performance Max-kampanjan avulla mainostaminen onnistuu monissa eri kanavissa, kuten Googlen haussa, Display-verkostossa, Discoverissa, YouTubessa, Gmailissa ja Google Maps-palvelussa. Tämä tekee Performance Maxista erilaisen edeltäjiinsä nähden; Google Ads mainonta onnistuu Performance Maxin avulla monipuolisesti ja ketterästi yhden kampanjan kautta saavuttaen asiakkaita useissa eri kanavissa.

Lue lisää Performance Max -mainonnasta

Shopping-mainonta on tarkoitettu verkkokaupoille tuotteiden mainostamiseen. Perusajatus on, että Googlen hakua käytettäessä voit etsiä tuotteita Ostokset -välilehdeltä, mihin voit lisätä tuotekortteja. Mainosrahaa käytetään siihen, että haun yhteydessä osuvimmat tulokset näytetään tuotekortteina hakutulosten ensimmäisinä. Shopping on erittäin tehokas ja edullinen kanava verkkokaupoille ja sen käyttö on erittäin suositeltavaa.

Lue lisää Google Shopping -mainonnasta

Discovery-mainonta tavoittaa suuria määriä potentiaalisia asiakkaita laajasti Googlen fiidien, esimerkiksi YouTuben, Discoverin ja Gmailin kautta. Discovery-mainokset ovat usein visuaalisesti näyttäviä ja herättävät kiinnostusta. Discovery-kampanjoiden käyttöönotto kannattaa erityisesti silloin, jos tavoitteena on saada lisää konversioita tai tavoittaa asiakkaita laajasti eri kanavista.


Olemme virallinen Google-Partner

GOsome on virallinen Google-Partner, mikä tarkoittaa että GOsome Oy on täyttänyt kaikki Google Ads mainonnassa kaikki Google Partner -tunnuksen saamisen edellytykset.

Google Ads partner

Aloita tuloksekas Google-mainonta jo tänään – alkaen 400€/kk!

Jätä yhteydenottopyyntö ja sovitaan tapaaminen.

4 syytä miksi Google-mainontaa kannattaa tehdä

Google-mainonta sopii moneen tarkoitukseen

Google-mainonta sopii yritykselle, joka etsii keinoja verkkokaupan myynnin kasvattamiseen, asiakkaiden aktivoimiseen esimerkiksi lähettämällä tarjouspyyntöjä tai yhteydenottolomakkeita, brändin tunnettuuden kasvattamiseen tai verkkosivujen liikenteen lisäämiseen.

Kasvata verkkosivun liikennettä

Google-mainonta sopii erinomaisesti verkkosivun liikennemäärien kasvattamiseen. Verkkosivujen vierailijamäärien kasvaessa, luot samalla tietoisuutta yrityksestä sekä sen palveluista ja tuotteista. Google-mainonnan avulla voit tavoittaa uusia, potentiaalisia asiakkaita sekä sitouttaa nykyisiä asiakkaita.

Generoi liidejä ja kasvata myyntiä

Yhteyden ottaminen, tarjouspyynnön jättäminen, verkkokaupan myynnin kasvattaminen – oli tavoite digitaalisissa ympäristöissä mikä tahansa, Google-mainonta sopii erinomaisesti myynnin edistämiseen ja asiakaskontaktien muodostamiseen. Voit Google-mainonnan avulla tuoda esimerkiksi tuotteesi suoraan niitä etsivien nähtäväksi tai houkutella potentiaaliset asiakkaat täyttämään yhteydenottolomaketta suoraan mainoksesta – helposti ja nopeasti.

Lue lisää liidien hankinnasta ja verkkokaupan digimarkkinoinnista digitaalisen myynnin kasvattamiseen.

Lisää brändin tunnettuutta

Tunnetusti brändin rakentaminen ja sen tunnetuksi tekeminen vaatii suunnitelmallisuutta, paljon työtä ja aikaa. Google-mainonta tarjoaa tähänkin ratkaisuja.

Miksi kannattaa valita GOsome Google-mainonnan kumppaniksi?

Google-mainonnan aloittaminen

Näin etenemme Google-mainonnan suunnittelussa ja toteutuksessa:

1. Mainonnan suunnittelu

Luomme selkeän suunnitelman Google-mainonnan toteutukselle.

2. Mainonnan toteutus

Luomme mainonnalle pohjan suunnitelman mukaisesti.

3. Kampanjoiden optimointi

Mittaamme ja optimoimme mainontaa dataan pohjautuen. Jatkuva kehittäminen takaa parhaat tulokset.

4. Tulosten raportointi

Seuraamme tuloksia ja tavoitteiden täyttymistä, sekä raportoimme niistä asiakkaalle säännöllisesti.

Seuraa myynnin kehittymistä reaaliajassa

Asiakkaanamme saat seurata tavoitteiden täyttymistä reaaliajassa tarkkojen, helppolukuisten ja näyttävien liveraporttiemme kautta. Määritämme yhdessä asiakkaamme kanssa ennen toimenpiteiden aloittamista tavoitteet tärkeimmille mittareille, esimerkiksi kuukausittaisille liidimäärille. Erittelemme seurannassa eri tasoiset liidit, kuten kylmät, ensimmäisen kerran kiinnostuksen osoittaneet tai kuumat, useasti yrityksen kanssa vuorovaikutuksessa olleet ihmiset.

Usein kysyttyjä kysymyksiä somemainonnasta

Google-mainonta (SEM), tarkemmin Google Ads-mainonta, on mainostamista verkkoympäristöissä esimerkiksi Googlen hakutuloksissa, bannerimainontana eri verkkosivustoilla, Youtubessa ja Gmail-verkostossa. Google-mainontaa voi toteuttaa laajasti perinteisen hakusanamainonnan lisäksi monella muullakin tavalla.

Google-mainontaa varten tarvitset mainosbudjetin. Google-mainonnassa maksat vain saavutetuista tuloksista – eli toteutuneista klikkauksista. Budjetti asetetaan päiväkohtaiseksi, ja se voi olla yhdessä mainoskampanjassa esimerkiksi 10 euroa/päivä. Markkinointitoimiston hoitaessa yrityksen Google-mainontaa asiakkaan puolesta, mainosbudjetin lisäksi maksetaan hinnastojen mukainen maksu saadusta palvelusta.

Google-mainonta alkaen 400 €/kk

+ Aloitusmaksu 299 € (Hinnat alv 0%)


Sisältää:

  • Suunnittelu ja mittariston rakentaminen
  • Mainonnan toteutus
  • Mainonnan optimointi ja ylläpito
  • Raportointi

Meidän työn lisäksi tarvitaan mainosbudjetti, jonka mainosalusta laskuttaa suoraan asiakkaalta.

Kiinnostuitko Google-mainonnasta? Ota yhteyttä!

Ota yhteyttä, niin ehdotamme teille sopivaa Google-mainonnan kokonaisuutta.

Maunu Nivala (Myynti, koko Suomi)

  • 044 9998825