GOsomen blogi

Uusimmat kirjoitukset

Videoiden lisääminen Instagramiin

Videoiden lisääminen Instagramiin

Vieläkin Instagramissa törmää videoihin, jotka on skaalattu huonosti. Tässä blogissa Arttu näyttää, kuinka videot lisätään Instagramiin parhaalla tavalla. Katso video!

Kuinka ottaa tuotekuvat puhelimella?

Kuinka ottaa tuotekuvat puhelimella?

Tarvitsetko tuotekuvia myynti-ilmoitukseen tai verkkokauppaan? Seuraavilla vinkeillä onnistut siinä itse muutamassa minuutissa puhelinta apuna käyttäen.

TOP 5 vinkit Facebook -videoihin!

TOP 5 vinkit Facebook -videoihin!

Facebook – videoita lisätessä tulee ottaa huomioon monia seikkoja, jotta paras postauksesta saadaan paras hyöty. Tässä blogissa jaamme viisi parasta vinkkiä tehokkaasti toimivaan Facebook -videoon.

Näin teet maksettuja markkinointeja!

Näin teet maksettuja markkinointeja!

Tässä blogissa näytämme, miten markkinoidaan Facebook- tai Instagram-julkaisua nopeasti markkinointipainikkeen kautta. Lisäksi käymme lyhyesti läpi, miksi niiden sijaan kannattaisi siirtyä Business Managerin käyttöön.

Mikrovaikuttaja osana somekampanjaa

Mikrovaikuttaja osana somekampanjaa

Suurin hyöty mikrovaikuttajasta? Millaista yhteistyötä yritys voi tehdä mikrovaikuttajien kanssa? Tässä blogissa tarkastelemme, kuinka mikrovaikuttaja sulautetaan osaksi yrityksen somekampanjaa ja kuinka sen avulla saa parhaan hyödyn.

Miksi ottaa käyttöön Instagram-yritystili?

Miksi ottaa käyttöön Instagram-yritystili?

Tärkeimmät hyödyt Instagram-yritystilistä? Instagramissa käyttäjällä voi olla joko henkilökohtainen tili tai yritystili. Vaihtamalla yritystiliin saa käyttöönsä tiettyjä erittäin hyödyllisiä ominaisuuksia ja yritystyökaluja. Tässä blogissa pureudutaan näihin ominaisuuksiin tarkemmin.

Mikrovaikuttajat osana yrityksen markkinointia

Mikrovaikuttajat osana yrityksen markkinointia

Vaikuttajamarkkinointi yleistyy, ja yhä useampi yritys hyödyntää sitä aktiivisesti. Sosiaalisen median nousun myötä vaikuttajamarkkinointi on suorastaan räjähtänyt käsiin. Tällä hetkellä ja varmasti lisääntyvissä määrin myös tulevaisuudessa suosittu keino vaikuttajamarkkinointiin on mikrovaikuttajat. Isoimmat syyt sen valtavaan suosioon ovat sen kustannustehokkuudessa ja helppokäyttöisyydessä.

Henkilöbrändi somessa – 4 vinkkiä

Henkilöbrändi somessa – 4 vinkkiä

​Vahvan henkilöbrändin rakentaminen somessa vaatii paljon töitä. Tässä blogissa kerromme 4 vinkkiä henkilöbrändin kehittämiseen sosiaalisessa mediassa.

Kaikki Instagram storyista – osa 2

Kaikki Instagram storyista – osa 2

Tässä kaksiosaisessa blogissa pureudutaan Instagramin story -ominaisuuteen. Toisessa osassa käydään läpi Instagram storyn ominaisuuksia.

Kaikki Instagram storyista – osa 1

Kaikki Instagram storyista – osa 1

Tässä kaksiosaisessa blogissa pureudutaan Instagramin story -ominaisuuteen. Ensimmäisessä osassa käydään läpi mikä Instagram story oikeastaan on ja mihin sitä käytetään. Blogissa myös lueteltuna 7 tilannetta, joissa on parempi käyttää story -ominaisuutta tavallisen Instagram -julkaisun sijaan.

Kuinka paljon nuoret käyttävät sosiaalista mediaa?

Kuinka paljon nuoret käyttävät sosiaalista mediaa?

Keskiviikkona 3.4 julkaistiin tutkimus Suomessa asuvien 13-29 -vuotiaiden nuorten sosiaalisen median palveluiden käyttämisestä. Ebrand Group Oy:n sekä Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalveluiden yhteistyössä tehtyyn kyselyyn vastasi 6247 nuorta ympäri Suomen. ​ Koemme, että kyseinen tutkimustieto voisi olla arvokasta somemarkkinointia tekeville yrityksille. Teimme koosteen tutkimustuloksista.

Videon julkaiseminen YouTubeen

Videon julkaiseminen YouTubeen

YouTube-videon julkaisussa on monta tärkeää kohtaa, joilla voit parantaa videosi löydettävyyttä ja näkyvyyttä. Videolla käydään yksityiskohtaisesti läpi, mitä tulee ottaa huomioon julkaistaessa videota YouTubeen.

YouTuben hyödyt yrityksen markkinoinnissa

YouTuben hyödyt yrityksen markkinoinnissa

Yrityksissä kyseenalaistetaan yhä paljon YouTuben todellisia hyötyjä markkinoinnissa. Usein pelkkä ajatus videoiden kuvaamisesta ja lisäämisestä YouTubeen hirvittää yrittäjiä. Tämän blogin tarkoituksena on selkeyttää YouTuben mahdollisuuksia ja hyötyjä, sekä rohkaista kokeilemaan YouTubea osana yrityksen markkinointia.

5 yleisintä virhettä Facebookissa

5 yleisintä virhettä Facebookissa

Arvioimme edellisten viikkojen aikana ilmaiseksi noin 60 yrityksen sometilit ympäri Suomea. Arviointeja tehdessämme törmäsimme Facebookin osalta useasti toistuviin virheisiin ja heikkouksiin, jotka olisi helppo saada kuntoon pienellä vaivalla itse.

5 yleisintä virhettä Instagramissa

5 yleisintä virhettä Instagramissa

Arvioimme edellisten kahden viikon aikana ilmaiseksi noin 60 yrityksen sometilit ympäri Suomea. Arviointeja tehdessämme törmäsimme Instagramin osalta useasti toistuviin virheisiin ja heikkouksiin, jotka olisi helppo saada kuntoon pienellä vaivalla itse.

Kuinka usein yrityksen kannattaa julkaista somessa?

Kuinka usein yrityksen kannattaa julkaista somessa?

Tänään käsitellään paljon puhuttua aihetta siitä, mikä on sopiva julkaisutiheys yritysten somessa. Huomatkaa, että meilläkin on vielä parannettavaa aktiivisuuden kanssa, mutta näitä asioita kannattaa tavoitella. Katso vastaus tähän kysymykseen alla olevasta videosta tai tekstistä.

Kuinka lisätä tekstitykset ja logo videoon puhelimella?

Kuinka lisätä tekstitykset ja logo videoon puhelimella?

Sosiaaliseen mediaan julkaistavaan videoon, jossa puhutaan, kannattaa lisätä tekstitykset. Näin viestisi tavoittaa myös ne katselijat, jotka katsovat videota ilman ääniä. Videolla opetetaan, kuinka lisätä tekstitykset ja logo videoon puhelimella.

Kuinka editoida video älypuhelimella?

Kuinka editoida video älypuhelimella?

Videon voi helposti tehdä alusta loppuun älypuhelimella, eikä se vie paljoa aikaa. Videolla opetetaan, kuinka voit itse editoida videon InShot -sovelluksella. InShotilla voit ilmaiseksi editoida videoita sosiaaliseen mediaan.

Kuinka kuvata video älypuhelimella? 5 vinkkiä!

Kuinka kuvata video älypuhelimella? 5 vinkkiä!

Sosiaalinen media on pullollaan videoita. Yleinen harhakäsitys on, että näyttävien videoiden kuvaamiseen tarvitaan kallis kamera tai ammattimainen editointiohjelma. Pelkällä älypuhelimella kuitenkin pärjäät mainiosti kevyessä sisällöntuotannossa! Näillä vinkeillä sinustakin tulee sisällöntuotannon mestari.