Huomioi nämä 3 asiaa mikrovaikuttajan valitsemisessa
Tässä blogissa neuvomme, mitä kannattaa ottaa huomioon ennen mikrovaikuttajan valitsemista osaksi kampanjaa sosiaalisessa mediassa.
Selvitä, kuinka voit hankkia lisää asiakkaita digikanavista!
Tässä blogissa neuvomme, mitä kannattaa ottaa huomioon ennen mikrovaikuttajan valitsemista osaksi kampanjaa sosiaalisessa mediassa.
Vaikuttajamarkkinointi yleistyy, ja yhä useampi yritys hyödyntää sitä aktiivisesti. Sosiaalisen median nousun myötä vaikuttajamarkkinointi on suorastaan räjähtänyt käsiin. Tällä hetkellä ja varmasti lisääntyvissä määrin myös tulevaisuudessa suosittu keino vaikuttajamarkkinointiin on mikrovaikuttajat. Isoimmat syyt sen valtavaan suosioon ovat sen kustannustehokkuudessa ja helppokäyttöisyydessä.
Vahvan henkilöbrändin rakentaminen somessa vaatii paljon töitä. Tässä blogissa kerromme 4 vinkkiä henkilöbrändin kehittämiseen sosiaalisessa mediassa.
Tässä kaksiosaisessa blogissa pureudutaan Instagramin story -ominaisuuteen. Toisessa osassa käydään läpi Instagram storyn ominaisuuksia.
Tässä kaksiosaisessa blogissa pureudutaan Instagramin story -ominaisuuteen. Ensimmäisessä osassa käydään läpi mikä Instagram story oikeastaan on ja mihin sitä käytetään. Blogissa myös lueteltuna 7 tilannetta, joissa on parempi käyttää story -ominaisuutta tavallisen Instagram -julkaisun sijaan.
Keskiviikkona 3.4 julkaistiin tutkimus Suomessa asuvien 13-29 -vuotiaiden nuorten sosiaalisen median palveluiden käyttämisestä. Ebrand Group Oy:n sekä Oulun kaupungin sivistys- ja kulttuuripalveluiden yhteistyössä tehtyyn kyselyyn vastasi 6247 nuorta ympäri Suomen. Koemme, että kyseinen tutkimustieto voisi olla arvokasta somemarkkinointia tekeville yrityksille. Teimme koosteen tutkimustuloksista.
Arvioimme edellisten kahden viikon aikana ilmaiseksi noin 60 yrityksen sometilit ympäri Suomea. Arviointeja tehdessämme törmäsimme Instagramin osalta useasti toistuviin virheisiin ja heikkouksiin, jotka olisi helppo saada kuntoon pienellä vaivalla itse.
Tänään käsitellään paljon puhuttua aihetta siitä, mikä on sopiva julkaisutiheys yritysten somessa. Huomatkaa, että meilläkin on vielä parannettavaa aktiivisuuden kanssa, mutta näitä asioita kannattaa tavoitella. Katso vastaus tähän kysymykseen alla olevasta videosta tai tekstistä.
Sosiaaliseen mediaan julkaistavaan videoon, jossa puhutaan, kannattaa lisätä tekstitykset. Näin viestisi tavoittaa myös ne katselijat, jotka katsovat videota ilman ääniä. Videolla opetetaan, kuinka lisätä tekstitykset ja logo videoon puhelimella.
Videon voi helposti tehdä alusta loppuun älypuhelimella, eikä se vie paljoa aikaa. Videolla opetetaan, kuinka voit itse editoida videon InShot -sovelluksella. InShotilla voit ilmaiseksi editoida videoita sosiaaliseen mediaan.
Tilaamalla GOsomen uutiskirjeen saat kuukausittain sähköpostiisi koosteen viimeisimmistä digimarkkinoinnin vinkeistä.